پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182505
شهداي گمنام خودشان زمان و مکان تدفين خود را مشخص مي کنند
تاریخ انتشار : 1394/05/21 12:56:43
نمایش : 1568
مراسم تشييع پيکر 6 شهيد گمنام در شهرهاي بروجن ، بلداجي ، اردل ، دشتک ، گوجان و شهرکرد با شکوه خاصي برگزار شد .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز کوچه هايمان را به نامشان کرديم که هرگاه آدرس منزلمان را مي دهيم بدانيم از گذرگاه خون کدام شهيد است که با آرامش به خانه مي رسيم، و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خويش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بي مزار بمانند مديونيم .برايمان سخت است از آنان که نديده ايم سخن بگوييم از آنان که افتخاري در دل تاريخ اند ، بايد که پلي بزنيم از درون به معناي انسانيت . استان مان سه شنبه بيستم مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ميزبان شهداي گمنام دوران دفاع مقدس بود و شميم دل انگيز شهداي گمنام بار ديگر فضاي شهرستان هاي استان را عطر آگين ساخت . به همين منظور به سراغ آقاي عباسي رفتم تا گفتگويي در اين خصوص با وي داشته باشم .


مدير کل حفظ آثار و نشر ارزش‎هاي دفاع مقدس استان در گفتگوي اختصاصي با جهانبين نيوز گفت : تعداد شهدايي که روز سه شنبه در استان تشييع شدند شش نفر بودند که از ۱۹ تا ۲۷ سال سن داشته اند وي گفت : سه تا از شهدا در منطقه عملياتي خيبر در جزيره مجنون تفحص شده بودند که سن آنان ۲۴ و ۲۷ و ۲۸ سال بود ، دو تا از شهدا در عمليات کربلاي چهار با ۱۹ و ۲۳ سال بودند که جزء شهدا غواص و گمنام بوده که هويت آنان مشخص نشد . يکي از شهدا هم در عمليات محرم بود با ۲۲ سال سن .

عباس عباسي از استقبال خوب مردم و مسئولين استاني در تشييع پيکر شهداي گمنام قدرداني کرد و گفت : پيکر اين شهدا تا ساعت ۱۲ شب در موزه حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس جهت بازديد مردم شريف استان قرار داشت .

وي افزود : مراسم تشييع پيکر اين شهدا در شهرهاي بروجن ، بلداجي ، اردل ، دشتک ، گوجان و شهرکرد با شکوه خاصي برگزار شد .

مدير کل بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس به نکته اي جالب اشاره کرد و گفت : بارها شاهد بوده ايم که کساني که به شهداي گمنام توسل جسته اند مراد خود را از آنان گرفته اند.

وي گفت: در تشييع پيکر شهداي گمنام مادري که فرزندش بر اثر اتفاقي به کما رفته بود و پزشکان از وي قطع اميد کرده بودند با توسل به شهداي گمنام که مراسم خاکسپاري آنان در حال انجام بود فرزند وي بهبود يافت در حالي که پزشکان از اين موضوع شگفت زده شده بودند که فيلم مستند آن هم تهيه و به نام باور حضور در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت . عباسي در بخش ديگري از سخنان خود افزود : فردي که مخالف خاکسپاري شهداي گمنام در زمين خود بود شب خواب اين شهدا را ميبيند که صبح علاوه بر رضايت خاکسپاري شهدا ، خود را بر مزار آنان انداخته و با گريه طلب رضايت و بخشش کرده است .

عباسي با تاکيد بر اينکه تپه هاي نورالشهدا در روستاها و شهرهاي استان بسيار اثر بخش هستند گفت : اگر بر اين شهدا تمرکز کنيم در مقابل خيلي از کج روي ها و تهاجم هاي فرهنگي واکسينه خواهيم شد . وي افزود : يکي از وظايف اصلي ما و رسانه ها در اين زمينه اين است که اين ارزشها را با هنرمندي به نسل هاي آينده تبيين و منتقل کنيم .عباسي اضافه کرد : دشمنان کار خودشان را کردند ، شهدا هم کار خودشان را کردند و تنها حلقه مفقوده مجموعه فرهنگي و رسانه اي ما است که اگر دست به دست هم بدهيم مي توانيم ارزش ها را به نسل هاي آينده منتقل کنيم.

مدير کل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان گفت : نبايد از وجود شهدا استفاده ي جناحي و ابزاري صورت گيرد ما اعتقاد داريم دفاع مقدس مال همه آحاد جامعه است . وي افزود : دفاع مقدس يک دانشگاه بود و فرهنگ دفاع مقدس بصورت مستمر بايد به خانواده ها تزريق شود.

عباسي با اشاره به گزارش خبري شبکه راشا تودي روسيه از شهدا گفت : خبرنگار اين شبکه از مشاهدات خود از رابطه مردم با شهدا در بهشت زهرا گفته است : تا وقتي اين شهدا هستند هيچ قدرتي در جنگ نرم با جمهوري اسلامي ايران پيروز نخواهند شد.

وي تنها برون رفت از مشکلات جامعه را روحيه جهادي و ادامه راه شهدا در سايه ولايت فقيه و معنويت بعنوان کانون اصلي دانست و افزود : تکيه بر عوامل درون زا و معنويت که همان ولايت فقيه است ار ارزشهاي اسلامي و ارزشهاي دفاع مقدس پاسداري خواهد شد .

عباسي به اصرار ما يکي از خاطرات در مدت مديريت خود را چنين بيان کرد : داشتم دکوراسيون اتاقم را جابجا و گردگيري مي کردم عکس شهيد سردار احمد کاظمي را نيمه کاره گرد گيري کردم شب اين شهيد بخوابم آمد وگفت عباسي کاري داشتي ؟ گفتم بله آقاي کاظمي . . . گفت نگران نباش مشکلت حل شده است .

مدير کل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس در خاتمه اضافه کرد : شهدا حضور فيزيکي زيادي در جامعه دارند آنان خود زمان و مکان تدفين خود را مشخص مي کنند و اتفاقاتي که در اين زمينه در استان رخ داده بصورت فيلمي مستند تهيه و با نام باور حضور در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت .
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html